دوشنبه، اسفند ۱۶، ۱۳۸۹

لّب سخن و نقطه نظر صائب استاد پرویز رجبی در باب نوشته های این جانب

لّب سخن و نقطه نظر صائب استاد پرویز رجبی در باب تحقیقات این جانب جواد مفرد کهلان که در مقابل درخواست دوستانمان منوچهر تقوی بیات و استاد جلیل دوستخواه خطاب به استاد جلیل دوستخواه نوشته، با متن نامه های ایشان از این قرار است: "

آقای جواد مفرد گرامی سلام

پیام شما را برای یکی از دوستان پژوهشگر فرستادم و از او خواستم تا شما را راهنمایی کند. پاسخ او چنین بود: « با سلام. من که نخوانده ام و چنین ادعاهائی هم چنان نيست که بتوان کسي را راهنمائي کرد. کسي که این کارها را مي کند راهش را هم بلد است و اگر بلد نیست، ادعاهايش هم احتیاط آمیز است.
با ارادت . . . »
از آنجایی که ما فرهنگستان و یا مرجعی نداریم که صاحب نظران در آنجا بتوانند بر پایه ی ضوابط علمی تصمیم بگیرند و چیزی را به نام کسی ثبت کنند و یا پاداشی بدهند و یا سپاسگزاری کنند، من فکر می کنم شما بهتر است نوشته های خود را به همه ی سایت های تخصصصی مانند سایت ماهنامه ی ایران شناخت،
http://www.iranshenakht.blogspot.com وسایت های غیرتخصصی بفرستید و بگذارید تا کارتان در معرض نقد کارشناسان قرار گیرد و یا همانگونه که پیش از این هم کردید نوشته ی خود را به صورت کتاب چاپ کنید.
شاد و پیروز باشید
منوچهر تقوی بیات

درود دوست گرامی،
پیام آقای جواد مفرد را برای شما پیش بُرد می کنم تا هرگاه فرصت مطالعه و بررسی ی کتاب ایشان (> پیوست پیام) را یافتید، برداشت ِ کارشناختی ی خود را به نشانی ی:
j_mofrad@yahoo.com
برای ایشان ینویسید.
بدرود.
جلیل دوستخواه


استاد گرامی جلیل دوستخواه سلام
بدون تردید کاری سترگ و رنجباری انجام پذیرفته است که باید دست آقای جواد مفرد را بوسید
به نظر من داوری دربارۀ چنین کاری به وقت و سواد و حوصلۀ زیادی نیاز دارد و من بیمارم
قربانتان پرویز رجبی

۴ نظر:

مهدی گفت...

استاد گرانقدر با سلام
لطفا اگر امکان دارد نظر خود را در مورد معنی نام خانوادگی "باریکلو" یا "بارِکلو" که در بعضی روستاهای کمیجان رواج دارد بفرمائید.
با تشکر

ناشناس گفت...

با درود
کلمه باریخ یا باریچ از ریشه کلمه برچ است که به معنی سدی است که از سنگ و چوب درست شده باشد. باریکلو با پسوند ترکی لو نشانگر همین معنی دارای سد روستایی است.
خوش باشید

ناشناس گفت...

با سلام دوباره و تبریک سال نو خدمت شما
ممنونم از ارائه نظرتان در مورد نام خانوادگی باریکلو. آیا با توجه به حضور ایل بُزچَلو یا بُرچَلو(یا بَرَچلو) در منطقه کمیجان در حدود اواسط حکومت صفویه، و پسوند نام خانوادگی برچلویی(بزچلویی) در منطقه، می توان بین نام خانوادگی باریکلو و ایل برچلو ارتباطی ایجاد کرد؟

ناشناس گفت...

برچ لو مرکب از برج و چولو به معنی دارای منطقه آبیاری و سد و بز چولو به معنی دارای مناطق دیم است.