پنجشنبه، مرداد ۰۴، ۱۳۸۶

یک سؤال مذهبی

آیا محمد و 12 امام شیعه افراد زمینی بوده اند یا نیمه ملکوتی؟
آیا ترتیب خانوادگی این امامان گویای آن نیست که اینان در ابتدا مثل رهبری موروثی یک حزب سیاسی تقدیس یافته برای مقابله با ستم خلفا مطرح بوده اند، بعد به تدریج مقام ملکوتی یافته اند؟ در پایان آیا شیعه دوازده امامی جزء غُلات شیعه هست یا نیست؟ چه اگر علی الهی ها در مورد اولی اغراق کرده اند ما شیعیان اثنا عشری در مورد11 نفر بعدی هم اغراق میکنیم. خصوصا در مورد آن آخری که از فرهنگ سوشیانت زرتشتی بدین خانواده پیوسته است.
الان بعد از گذشت سالها بدین نتیجه رسیده ام که موضوع امام دوازدهم از مبارزه حماسی ابوالحسن یحیی بن عمر علوی از اولاد علی بن حسین که در پیش از عهد تولد حسن عسکری قیام نموده بود، به وجود آمده است. شیعیان وی او را مهدی قائم می خوانده اند: بنا به ابن اثیر و مسعودی بعضی از اصحابش شکست او را نپذیرفتند و گفتند: "او کشته نشد و او است که المهدی القائم (=استوت ارته زرتشتیان یعنی استوار دارنده آیین داد و عدل) می باشد و در آینده قیام خواهد کرد."

۳ نظر:

ناشناس گفت...

دلیلی ندارد وقتی دشمنی نداری برای خودت دشمن درست کنی.به نظر من این پست را پاک کن. یا لااقل فحشی که نوشتی را بردار.

Mofrad گفت...

با سپاس. عنوان موهوم را برداشتم و نظر جدید خود را هم ضمیمه کردم. بهتر است نظر را بگوئیم که ثواب باشد، گر چه صواب نباشد. شاید افراطیی از افراط گری به تعادل برسد.

Atheist گفت...

بهتر است حقیقت خدایان زاده جهل و ساخته ونم بر همه اشکار شود تا کی عقبماندگی و اطاعت از مغلوتات و توهمات جاهلی